Docentervaringen

Providing design assistance supported by ICT in th...Lees verder

 

Blackboard Self- & Peer Assessment

De Self and Peer Assessment-module in Blackboard is bedoeld om studenten elkaars werk of het eigen werk te laten beoordelen. De opdracht kan bestaan uit een of meerdere opdrachten, waaraan criteria voor de beoordeling zijn gekoppeld. De eerste stap in het peer assessment proces is dan ook dat studenten hun opdracht moeten inleveren voor een bepaalde deadline. Na deze deadline worden de opdrachten random verdeeld tussen de studenten die enrolled zijn in de course, waarna al dan niet anoniem de studenten de opdracht van een andere student ter review (of beoordeling) krijgen. De docent kan aan het einde van de rit zowel de ingeleverde opdrachten (submissions) en de beoordelingen (reviews) bekijken en eventueel downloaden.

Deze module neemt alle logistieke handelingen, het uitsturen van de opdracht, de inname en herverdeling van het gemaakte werk en het verzamelen van de feedback, uit handen van de docent, zodat deze zich kan richten op het creeeren van een kwalitatief goede opdracht en review van de peer beoordelingen.

Deze assessments zijn eenvoudig op te slaan en te hergebruiken in andere courses.

Toepassing in het onderwijs

  • Studenten beoordelen elkaars werk. Aan de hand van een antwoordmodel, dat de docent vooraf heeft gekoppeld aan de opdracht, kunnen studenten elkaars werk beoordelen.  Door Self Assessment aan te vinken, kunnen studenten ook hun eigen werk beoordelen.

Direct aan de slag

Hier vind u een Quick Reference Card voor de Self & Peer Assessment.

  • Self- and Peer Assessment is beschikbaar in het Control Panel in het menu-item 'Course Tools'.
  • Op de help-pagina van Blackboard vindt u een uitgebreider beschrijving en een aantal instructies hoe u de Self and Peer Assessment kunt inrichten.
  • Wilt u hulp bij het inrichten van Self and Peer Assessment voor uw course, dan kunt u terecht bij E-Learning Support.
© 2017 TU Delft

Metamenu