Zelfstudie Stimuleren

Scansistant: an app for mobile learning using Near Field Communication

19 mei 2014

This summer, two EWI students Dino Hensen and Tim Ypeij worked on developing an Android app for TU Delft to provide online instruction and information on the use of a machine someone is standing in front of.Lees verder

 

Multidisciplinaire ICT

30 mei 2013
Christopher Davis (TBM)

Door middel van ICT (BlackBoard) een platform maken ter ondersteuning van het vak Renewable Energy Systems.Lees verder

 

Flip your classroom!

30 mei 2013
Angelo Simone (CiTG)

Het MSc-vak 'Introduction to slender structures' (CIE4190) als ‘flipped classroom’: door studenten voorafgaand aan de colleges zelf te laten werken aan het materiaal, kan de volledige lestijd worden gebruikt om hun inzicht te toetsen, hen te helpen bij het verwerven van probleemoplossende vaardigheden en waar nodig stof te verduidelijken.Lees verder

 

Instructiefilmpjes voor online BSc- en MSc-onderwijs

30 mei 2013
Iemkje Ruiter (IO)

Als onderdeel van het eerstejaars bachelorvak ‘Mens en Product’ (IO1021) en het masterkeuzevak ‘Elementary Ergonomics’ (IO1027ZI) leren studenten (onder begeleiding van docenten) hoe ze met eenvoudige middelen (rolmaat, lineaal) maten van mensen kunnen meten.Lees verder

 

De Galaxy Note als schoolbord (omdat er nadelen kleven aan een iPad)

30 mei 2013
Mark Bakker (CiTG)

Het traditionele schoolbord vervangen door een Galaxy Note in de colleges van het vak ‘Geohydrology 1’ (CIE4420). Zo worden veel nadelen van het schoolbord omzeild, terwijl we de ouderwetse voordelen in een digitale variant verder kunnen worden uitgebouwd.Lees verder

 

Videocollege’s en interactief platform voor methodologieën in de stedenbouw

30 mei 2013
Roberto Rocco (BK)

Een gedeeld interactief platform gedeeld met partners uit het binnen- en buitenland ten behoeve van het mastervak ‘Methodology for Urbanism’ (AR2U090).Lees verder

 

Geautomatiseerd test- en tentamensysteem

30 mei 2013
Ronald B.J. Brinkgreve (CiTG)

Voor het vak ‘Behaviour of Soils and Rocks’ is veel aanvullend materiaal beschikbaar gemaakt via Blackboard, zodat studenten zelfstandig kunnen experimenteren met materiaalmodellen voor grond en gesteente. De volgende stap is de ontwikkeling van een geautomatiseerd test- en tentamensysteem, ook in Blackboard.Lees verder

 

Maple TA gebruiken bij de voorbereiding op een practicum

30 mei 2013
Harrie Olsthoorn (EWI)

Ontwikkelen van een practicum voor het vak ‘Electrical Power Drives’ (ET3026WB), waarbij Maple TA wordt ingezet tijdens de voorbereiding en de inschrijvingen verlopen via Blackboard Group Enroll.Lees verder

 

Volledig vak online aanbieden zodat studenten altijd en overal kunnen studeren

30 mei 2013
Gillian N. Saunders-Smits (L&R)

Het vak ‘Research Methodology’ (AE4010) is een verplicht onderdeel binnen het mastercurriculum van de faculteit L&R. Veel studenten waren er bij gebaat dat het overal en altijd was te volgen: een online versie bood uitkomst.Lees verder

 

Online assistance in designing a digital portfolio

30 mei 2013
Nord-Jan Vermeer (BK)

Providing design assistance supported by ICT in the course “Digital Presentation Portfolio” (AR0051).Lees verder

 

Laboratoriumexperiment uitvoeren op afstand

30 mei 2013
Bas Heijman (CiTG)

Binnen het vak ‘Drinking Water Treatment’ (CIE4475) experimenteren studenten met membraanfiltratie. Het experiment is exemplarisch voor enkele belangrijke mechanismen die spelen bij omgekeerde osmose.Lees verder

 

Tekenonderwijs via instructievideo’s

30 mei 2013
Eddy van den Bos (L&R)

Studenten via instructievideo’s een set eenvoudige en eenduidige technieken aanleren voor het vak ‘Engineering Drawing’ (LR AE1111-II), zodat ze door middel van schetsen ontwerpproblemen te lijf kunnen gaan en het resultaat van het creatieve proces kunnen overbrengen. Lees verder

 

Voortgezette statistiek oefenen met online opgaven

30 mei 2013
Dr. A.J. Cabo (EWI)

Digitale opgaven (multiple choice, in Maple TA) die steeds complexer worden naarmate de student de stof beter beheerst voor het vak ‘Voortgezette Statistiek’ (TW3540).Lees verder

 

Making papers/essays digitally available

20 maart 2012
Eric van den Ham (Bk)

Making students documents available and searchable within the TU Campus digitallyLees verder

 

Digitale instructie voor lasersnijder

20 maart 2012
Dr. ir. Anton van Beek (3mE/PME)

Afgelopen jaar is een lasersnijder aangeschaft die in de IWS zeer intensief gebruikt wordt door eerste jaars studenten.Lees verder

 

Portaalpagina voor IWS Werkplaats

20 maart 2012
Dr. ir. Anton van Beek (3mE/PME)

Afgelopen jaar is de Inloop Werkplaats Studenten (IWS) en assemblage werkplaats (AWS) bij Werktuigbouw opgericht.Lees verder

 

Adaptive Learning of Programming Language Concepts

20 maart 2012
Eelco Visser (EWI)

Extend WebLab (a web application to support education of programming) with support for adaptive learning: the practice assignments will be based on performance so far. Stimulating active study behaviour and have better opportunity to monitor student progress.Lees verder

 

asynchronous communication platform

20 maart 2012
Alper Semih Alkan (BK)

Asynchronous Design Follow-up Architectural design education requires working in a combination of both digital and analogue media (digital 2d drawings-3d models, sketches, maps, hand drawings...).Lees verder

 

Interactive tutorial guide with Wimba to obtain interactivity and feedback.

20 maart 2012
Peter-Leon Hagedoorn (BT)

To get students acquainted with PyMol software a tutorial guide has been made interactive by using a Wimba module in Blackboard. Students can go forward on their own.Lees verder

 

Creeren van een online versie van het vak.

20 maart 2012
Gillian Saunders-Smits (LR)

Alle MSc studenten bij LR moeten dit vak doen en velen geven aan dit anytime, anyplace , anywhere te kunnen doen.Lees verder

 
© 2017 TU Delft

Metamenu