Studenten betrekken bij College

Multidisciplinaire ICT

30 mei 2013
Christopher Davis (TBM)

Door middel van ICT (BlackBoard) een platform maken ter ondersteuning van het vak Renewable Energy Systems.Lees verder

 

Flip your classroom!

30 mei 2013
Angelo Simone (CiTG)

Het MSc-vak 'Introduction to slender structures' (CIE4190) als ‘flipped classroom’: door studenten voorafgaand aan de colleges zelf te laten werken aan het materiaal, kan de volledige lestijd worden gebruikt om hun inzicht te toetsen, hen te helpen bij het verwerven van probleemoplossende vaardigheden en waar nodig stof te verduidelijken.Lees verder

 

Videocollege’s en interactief platform voor methodologieën in de stedenbouw

30 mei 2013
Roberto Rocco (BK)

Een gedeeld interactief platform gedeeld met partners uit het binnen- en buitenland ten behoeve van het mastervak ‘Methodology for Urbanism’ (AR2U090).Lees verder

 

Een interactiever vak

30 mei 2013
Bernhard Brandl (TNW)

Interactie tussen docenten, studenten en onderwerpen verbeteren met Turningpoint en ResponseWare in de colleges en twee excursies naar astronomische observatoria.Lees verder

 

Youtube in het onderwijs

20 maart 2012
Prof. Dr. Sicco C. Santema (IO)

Gebruik maken van het digitale middel “YouTube” in het onderwijs. Dit vergemakkelijkt zelfstudie.Lees verder

 

Dataloggers ontwikkelen en gebruiken in studentenprojecten

20 maart 2012
Bas Flipsen (IO)

Dit project is uitgevoerd in nauwe samenwerking met DEMO (Ben Schelen) en het laboratorium van IO (Martin Verwaal) en is gecoordineerd door Bas Flipsen (IO, Design for Sustainability).Lees verder

 

Adaptive Learning of Programming Language Concepts

20 maart 2012
Eelco Visser (EWI)

Extend WebLab (a web application to support education of programming) with support for adaptive learning: the practice assignments will be based on performance so far. Stimulating active study behaviour and have better opportunity to monitor student progress.Lees verder

 

Clicker system during the lectures

20 maart 2012
Bernd Rieger (TN)

Introduce a "Clicker" system, e.g. from TurningPoint, during all lectures (14x4h). This will give students feedback about their knowledge level at every lecture.Lees verder

 

E-voting app

20 maart 2012
Sonja Fennis (CiTG)

In het vak CT2052 Constructieve Veiligheid de studenten motiveren en stimuleren om actiever deel te nemen aan het college via een e-voting app, om op basis van de kennis die de studenten op het moment hebben de college inhoud te baseren.Lees verder

 

Re-designing the Soil Mechanics course within the BSc programmes of Civil Engineering and Applied Earth Sciences

20 maart 2012
Philip Vardon (CiTG)

At present we are re-designing the Soil Mechanics course within the BSc programmes of Civil Engineering and Applied Earth Sciences.Lees verder

 

E-voting tbv samenvatten kern collegestof

28 februari 2010
Jeroen Pruyn (3mE / Maritieme Techniek)

Het vak hangt momenteel heel zwaar op gastdocenten, waarvoor de studenten van elk college een samenvatting moeten maken, welke door de gastdocent beoordeeld wordt. Als vervanging hiervan wil ik de gast docent vragen om aan het eind van zijn college 2-5 (MC)vragen te stellen die de kern van zijn college weergeven. Dit levert mij een als docent een schat aan tentamenvragen op en geeft de studenten...Lees verder

 

Gebruik Turning Point systeem bij Computer Graphics colleges

27 februari 2010
Peter van Nieuwenhuizen (EWI / Technische Informatica)

Door het gebruik van het Turning Point systeem en clickers, waarmee multiple choice vragen worden beantwoord door studenten, worden de studenten aangezet tot nadenken en overleggen tijdens de colleges. Tevens wordt discussie tussen studenten en de docent gestimuleerd. Door gebruikmaking van de branching functionaliteit van Turning Point neemt het college een wending die afhankelijk is van de...Lees verder

 

Clickers in het college van Coastal Dynamics

27 februari 2010
Judith Bosboom (CiTG)

In 11 collegeblokken van 2 uur heb ik gebruik gemaakt van clickers. M.b.v. deze stemkastjes hebben studenten gemiddeld 2 meerkeuze vragen per collegeuur (45 min) beantwoord die vooraf door mij waren voorbereid. Deze meerkeuze vragen gaven aanleiding tot onderling overleg en vragen aan mij als docent.Lees verder

 

Assessing Geoportal

25 februari 2010
Bastiaan van Loenen (OTB)

In dit project is met behulp van Google Docs een interactieve omgeving ontwikkeld waar studenten bij de beoordeling van portalen met geografische informatie hun kwantitatieve en kwalitatieve beoordelingen gestandaardiseerd kunnen invoeren, met een analyse tool (van meest genoemde criteria/ beste of snelste portaal rangschikken) waardoor de studenten direct toegang hebben tot de resultaten.Lees verder

 

Surface applicaties voor de TU Library

25 februari 2010
Gert Pasman (IO/DCC)

Binnen dit project hebben studenten in het kader van het vak Interaction and Electronics interface voorstellen ontwikkeld voor nieuwe (onderwijs)applicaties voor de Surface, een multi-touch tafel waarop meerdere gebruikers tegelijkertijd op een natuurlijke manier met software kunnen omgaan.Lees verder

 

Online Q&A Sessions

25 februari 2010
Dr. Maria Cuellar Soares (BT)

The students usually approach the Teaching Assistant or the lecturers for questions about assignments in an informal manner. This works well (the students get direct answer on their particular questions) but is not very efficient (many students run into the same problems, so one ends up explaining the same several times). I think a virtual Q&A session could enhance this process.Lees verder

 

Participatie door nieuwe media

25 februari 2010
Esther Blom (TBM/DCE)

Door middel van de mogelijkheden van de nieuwe media, willen wij de student beter gaan betrekken bij het onderwijs en tools aanbieden voor ondersteuning. Door middel van Social Media plug-ins kunnen de studenten de content van het vak beter volgen, daarnaast kunnen zij via onze communicatie kanalen ook makkelijker in contact komen met experts in verschilllende gebieden.Lees verder

 

Treasure Vault

22 februari 2010
Erik Tempelman (IO)

Deel van het IO-vak “Industriële Productie” is een groepsproject waarin studenten zich richten op een bepaald productieproces: het Specialisatieproject. I.s.m. een geschikt productiebedrijf ontdekken ze de sterke kanten van het proces, en demonsteren deze via een zelfgekozen productontwerp. De projectverslagen, die theorie en praktijk op een vernieuwende manier combineren, worden via de ‘Treasure...Lees verder

 

E-voting tijdens college via mobiele telefoon of laptop m.b.v. ResponseWare software

28 februari 2009
Gabriëlle Tuijthof (3ME- werktuigbouwkunde)

Het aantal eerstejaars studenten werktuigbouwkunde neemt elk jaar weer toe. Om deze grote groep tijdens hoorcolleges te activeren, zijn afgelopen jaren in toenemende mate ja/nee vragen gesteld bij Project 1, waarbij studenten hun voorkeur aangeven door middel van hand opsteken. Dit jaar is het aantal studenten zo groot dat verdeeld over twee collegezalen wordt lesgegeven met videoverbinding...Lees verder

 
© 2017 TU Delft

Metamenu